Asistované založenie s.r.o
Kompletné založenie s.r.o
Predaj s.r.o
Sídlo spoločnosti
25 € / mesiac

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     DOČASNÁ ZĽAVA
Zvýhodnené ceny za uvedené
služby platia do konca mesiaca !

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ban-st-vz-zdarma
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

19.11.2017, Eugen
mod_vvisit_counterDnes164
mod_vvisit_counterCelkovo900778
online: 23 
10 hlavných príčin, pre ktoré začínajúci podnikatelia zlyhajú

Podľa štatistík pravdepodobnosť neúspechu podnikateľských nováčikov počas prvých 5 rokov podnikania dosahuje až 50 %. Inak povedané šanca, či v rozbiehajúcom biznise zotrváte dlhšie ako 5 rokov alebo ho v tomto období aj zavesíte na klinec je rovná 1:1. Ktoré dôvody figurujú na zozname 10 najčastejšie sa vyskytujúcich  začiatočníckych omylov?  Ako sa im vyhnúť ? Poučte sa z chýb ostatných.


Podnikateľský neúspech nie je možno považovať za čisto negatívny jav. Podľa prosperujúcich biznismenov má nezdar aj svoju pozitívnu stránku. Manažéri tento na prvý pohľad negatívny jav považujú za medzník na ceste k úspechu. Vyplývajúce ponaučenie a negatívnu skúsenosť pokladajú za posun o krok vpred k získaniu nových nápadov.


Top 10 omylov začínajúcich podnikateľov

Toto je 10 najčastejšie sa vyskytujúcich  začiatočníckych omylov:
 

  1. Žiaden podnikateľský zámer v písomnej forme
    Neverte mýtom o tom, že písanie biznis plánu je stratou času. Sebakontrolou pri jeho spracovaní sa presvedčíte, či dokážete svoj nápad pretransformovať do konkrétneho biznisu.
     
  2. Nedostatočný model výnosov
    Základom biznisu je tvorba zisku. Na začiatku stačí, ak budete generovať príjmy na pokrytie prevádzkových výdavkov. Z krátkodobého hľadiska môžete vykazovať stratu a financovať fungovanie podniku z externých zdrojov. Avšak v dlhodobom horizonte by to nemalo význam. Produkt, ktorý ponúkate, môže riešiť problém svetového hladu. Ak však zákazník nemá peniaze, nebude mať váš biznis dlhé trvanie.
     
  3. Limitované obchodné príležitosti
    Zotrvávate v presvedčení, že váš výrobok je veľkolepý, úžastný a každý ho potrebuje? To ešte nemusí znamenať, že si ho všetci aj kúpia. Urobte si neformálny prieskum záujmu o svoj produkt medzi priateľmi alebo v rodine.
     
  4. Nemožnosť zrealizovať ideu
    Máte super nápad? Idea sama o sebe nemá žiadnu cenu. Všetko je o realizácii. Ak neradi riskujte a pri príjímaní dôležitých rozhodnutí sa necítite vo svojej koži, možno bude lepšie, ak sa rozhliadnete po inej forme živobytia.  
     
  5. Príliš veľa konkurencie
    Ako to vyzerá s konkurenciou vo vami zamýšľanom odvetví? Nepoznáte žiadnych potenciálnych súperov? Pozor! Mohlo by to znamenať, že neexistuje ani žiaden trh. Ak však za pár sekúnd vygooglite viac ako 10 súperov, oblasť vášho záujmu je pravdepodobne konkurenciou už značne prepchatá. Zohľadnite tiež, že aj spiaci giganti sa môžu prebudiť.
     
  6. Žiadne práva duševného vlastníctva
    Hľadáte investorov? Zaregistrujte si obchodnú známku, patent, dizajn alebo úžitkový vzor. Práva duševného vlastníctva sú považované za najvýznamnejší element pri odhade firemnej hodnoty. Nespoliehajte sa, že z aktuálnej konkurenčnej výhody budete profitovať večne.
     
  7. Neskúsený team
    Investori v skutočnosti finančne podporujú ľudí, nie nápady. Hľadajú jednotlivcov s konkrétnymi skúsenosťami pri zakladaní a rozbehu firiem. Ak ste nováčikom, poobzerajte sa po takomto spoluhráčovi. Spojte vlastné nadšenie s obchodnými skúsenosťami ostatných členov teamu. Vyberte si takých, ktorí už v biznise boli a niečo skúsili.  
     
  8. Podcenené zdroje
    Pokladáte za najdôležitejší zdroj hotovostné peňažné prostriedky? Možno si neuvedomujete, že úspech vášho podnikania môžu ovplyvniť aj iné parametre, napríklad obchodné kontakty alebo prístup k marketingovým kanálom.
     
  9. Nekvalitný marketing
    Vyhrajte s dobre zvolenou marketingovou stratégiou. Aj keď sa zadarmo nedá dosiahnuť všetko, nízky rozpočet ešte neznamená, že ste odsúdení na neúspech. Nástrojom dobrého marketingu sú prieskumy a testy, nie odhad či intuícia. Zamerajte sa na všetky aspekty marketingu. Nielen na reklamu a techniky predaja, ako presvedčiť zákazníka, že si má váš výrobok kúpiť. Keď budete k marketingu pristupovať seriózne, oceníte všetky výhody, ktoré efektívny marketing ponúka: uspokojenie, verných zákazníkov, rastúcu základňu klientov, obľúbené a úspešné výrobky, rastúci obrat, viac odporúčaní a zároveň menej sťažností. Zákazníci sa budú k vám ochotne vracať. Konečným výsledkom je vyšší zisk, ktorý je jedným z najsilnejších dôvodov ďalšieho zdokonaľovania marketingového pôsobenia. S najväčšou pravdepodobnosťou budete vychutnávať svoj obchodný úspech a konkurencia vám bude závidieť.
     
  10. Vzdávate sa príliš skoro
    Najbežnejšou príčinou začiatočníckeho nezdaru je, že sa unavíte a zrušíte spoločnosť priskoro. Napriek tomu, že v niektorých situáciách ste museli urobiť krok späť, nevzdávajte sa. Nejeden úspešný podnikateľ statočne smeroval za svojou víziou kľukatou cestou až pokiaľ nedosiahol očakávaný úspech.